Posted by Mikael Andreasson on aug 18, 2018
Den 10 augusti var det dags för Luleå Södra Rotaryklubb att vara värd för Luleås Intercitymöte. Detta möte gästades av Rotarianer från såväl Luleå Norra och Luleå City, samt vår DG  Christina Fahlgren-Lövheim och vår utbytesstudent Emma Stern.
Vår President inledde mötet med en tyst minut för vår avlidne Rotarymedlem Viktor Bergman. Även Ingrid Brännström höll ett kortare tal, en fin berättelse som  beskrev den fina person Viktor var, alltid med glimten i ögat. Även Leo Hassler bidrog med att läsa en fin dikt.

Mötets huvudpunkt var vår DG  Christina Fahlgren-Lövheim presentation om sin vision och de viktiga saker hon ser att driva under sitt år som DG. Det var enkelt att se  direktkopplingar till vår världspresidents mål och aktiviteter.

Fredagen den 31 augusti är vårt första ordinarie klubbmöte.

Välkomna!
Pia Andreasson