Nu är schemat för vårens gemensamma Rotary digitala möten färdigt.
I denna artikel finner ni listan med datum, och föreläsare.

För att undvika att vem som helst ansluter till dessa möten finner
ni länken till dessa möten i mejlutskick från Stefan Rönnbäck den 21/1 2021.

Måndag 25 januari 18.30 (18.15), Luleå City Rotaryklubb

Anders Granberg, VD för Luleå Näringsliv AB, informerar om det nya Luleå Näringsliv och dess verksamhet .

Måndag 1 februari 18.30 (18.15), Luleå Norra Rotaryklubb

Ordföranden i Norra Skog Torgny Hardselius, Sjulsmark. Ämnet är nuläget och framtiden för skogen, skogsägarrörelsen och skogsindustrin.

Måndag 8 februari 18.30 (18.15), Luleå Södra Rotaryklubb

Sedan kommer Sabrina Suikki, ordförande för Gemometrics styrelse och pratar den 8/2.

Hon vill presenteras så här:

Strategen Sabrina Suikki om uppfinningen GemPen - verktyget som avslöjar bluffmakarna i diamantvärlden världen över

Måndag 15 februari 18.30 (18.15), Luleå City Rotaryklubb

Lars Mosesson från BC Luleå kommer och pratar om hur det går med basket i Coronatider

Måndag 22 februari 18.30 (18.15), Luleå Norra Rotaryklubb

Jonny Lindfors Överste, Chef Norrbottens Regemente och Bodens Garnison om intressanta saker i vårt samhälle och Försvaret är i högsta grad intressant både nuläget för aktuella verksamhet och den aviserade utbyggnaden eller förstärkningen av försvaret här uppe.

Måndag 8 mars 18.30 (18.15), Luleå City Rotaryklubb

Karin Håkansson, generalsekreterare i Rotary Doctors håller föredrag. Hon har goda kunskaper om situationen i Kenya

Måndag 15 mars 18.30 (18.15) Luleå Norra Rotaryklubb

Vår tidigare landshövding Björn O. Nilsson medverkar. Men det gör honom extra intressant att lyssna på bl a hans insikter om både svårigheter och möjligheter för det Norrbottniska näringslivets nuläge och vidare utveckling och även andra iakttagelser som han har gjort under sina år som landshövding.

Tisdag 6 april 18.30 (18.15) Luleå Norra Rotaryklubb

LKAB:s VD Jan Moström informerar om LKAB just nu och i framtiden.